Wijlen de flashmob?

Het is nog veel vroeg om nu al de flashmob te begraven. Daarvoor is het ook veel te leuk. Toch vinden we het een kwalijke evolutie dat de reclamewereld nu ook de flashmob ontdekt heeft. We willen dit niet laten klinken als de eeuwenoude klaagzang over recuperatie en diefstal door bedrijven die alleen maar op winst uit zijn. Maar we vinden het wel zo spijtig dat iets wat gewoon leuk en spontaan is, “plots” weer een commerciële draai moet krijgen.

Neen, dan hadden we liever gezien dat de flashmob een iets kritischer draai had gekregen. Liever dan het te zien verworden tot het zoveelste commercieel vehikel. Maak er een creatief actiemiddel van, in de beste traditie van de communicatieguerilla, waarmee je de leukste “aanslagen” kan plegen. Zoals in het filmpje hieronder.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s