Tussen supermarkt en identiteitsmarkt

‘Shoppen’ en ‘de stad’ zijn ware synoniemen geworden, de stadskernen zijn herleid tot vitrines. Het zijn de enige straten in de stad waar de auto verbannen wordt, de consument staat immersnog één trap hoger dan koning auto. Alle ergernissen en onveiligheidsgevoelens moeten plaats maken voor de kortstondige rush van het koopgeluk.

Onder de titel “Imaginaire eilanden” schrijft Ico Maly voor TiensTiens een reeks bespiegelingen over de stad. In dit derde deel beweegt hij zich tussen identiteitsmarkt en supermarkt.

Op de site van TiensTiens vind je ook deel 1 en deel 2 van de Imaginaire eilanden.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s